Okul öncesinde uyguladığımız eğitim programı gereği öğrencinin günlük çalışma planını kendinin yapması, tercihlerini kendinin belirlemesi ve bu tercihler doğrultusunda oyuna katılması hedeflenir.

Amaç; her zaman çocuğun karar vermesini sağlayabilmek, verdiği karara sadık kalmasını öğretebilmek ve böylece çocuğun kişilik gelişimine katkı sağlamaktır.

Okul öncesi eğitimi ile yeni tanışan çoğu çocukta paylaşma duygusu tam olarak oluşmamış, tehlike bilinci gelişmemiştir. Tüm bu gelişimsel özellikler de göz önünde bulundurularak okulun tanınması, okulun ve öğretmenin benimsenmesinden sonra tüm öğrencilerin katılımı ile sınıfın ve okulun genel kuralları tespit edilir. Çocuklardan zaman içerisinde kendilerinin katılımı ile tespit edilen bu kuralları benimseyip uygulamaları beklenir. Çocukların duygu ve düşüncelerini özgürce dile getirmelerine fırsatlar yaratılarak, öğrencilerin olumlu davranışları pekiştireçlerle güçlendirilir.

Eğitim programımız içerisinde öğretmen kural koyucu ve bu kuralların uygulattırıcısı değil, öğrencileri ile paylaşımda bulunarak kuralların tespit edilmesine katkı sağlayarak, kurallara uyumda destekleyici rol oynayan kişidir.

Serbest Zaman Etkinliği :

Gün, her sabah " Serbest Zaman Etkinliği" adı altında oyun uygulaması ile başlar. Serbest Zaman Etkinliği planlama-çalışma-hatırlama bölümlerinden oluşur. Çocuk bu etkinlik sırasında ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda kendi kendine karar alma, aldığı kararları uygulama ve bu uygulamanın sonuçlarını görme fırsatı bulur.

Planlama zamanında;  çocuğun karar alma, aldığı kararları uygulayabilme ve zamanını uygun şekilde kullanabilme alışkanlıklarının geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Çalışma zamanında;  çocuk yaratıcılığını kullanarak, sorun çözme, sosyal ilişkiler kurma deneyimini yaşar.

Hatırlama zamanında;  çocuklar çalışma zamanında yaptıklarını sözlü ifade ederken dil gelişimlerine katkı sağlanır, onların yaptıkları ile ilgili değerlendirme yapmalarına fırsat yaratılır.

Türkçe Dil Etkinlikleri :

Çocukların dil gelişimlerini ve Türkçeyi düzgün kullanmalarını sağlamak, bu yolla kendilerini ifade etmelerine imkan tanımak ve çevre ile etkileşimlerini kolaylaştırmak için günlük planda yer alan bu faaliyette şarkılar, şiirler, tekerlemeler söyleyip parmak oyunları oynanır, bilmeceler sorulup dramatizasyonlar yapılır.

Çocukların gelişim düzeylerine, ilgi ve ihtiyaçlarına göre belirlenen konularla onların eski bilgileriyle yeni bilgilerini birleştirmelerine olanak sağlanır. Çocuklarda öğrenme merakı ve isteği uyandırılır.

Türkçe Dil Etkinliğinde çocuklar dinlemeyi, paylaşmayı, sıra beklemeyi, fikir belirtmeyi ve kalabalık ortamda bulunmayı, bazen lider, bazen de izleyici olmayı öğrenirler.

Sanat Etkinlikleri :

Çocuklara kazandırılması hedeflenen Temel Deneyim eşliğinde çocuğun yaratıcı bir biçimde ürün oluşturması, farklı malzemeleri tanıması ve kullanması, sanata ve yaratıcılıklarına yönelik yetenek ve ilgilerinin uyandırılması hedeflenmektedir.

Fen ve Matematik Çalışmaları :

Çocukların ilgileri doğrultusunda doğuştan var olan merak duygusunu geliştirmek, neden-sonuç ilişkilerini anlamaya, çevrelerini gözlemlemelerine olanak sağlamak amacıyla; gözlem-inceleme-araştırma-keşfetme ve deneme etkinlikleri düzenlenir. Çocuklar bu etkinlik sırasında öğretmenleri ile birlikte nesne, olay ya da durumları izler, inceler, keşfeder, dener ve çıkarımlarda bulunurlar. Bu etkinliklerde bilgileri birleştirerek yeni kavramlar geliştirir; dünyayı araştırırken çocuksu bir yolla bilimin temelleri ile tanışırlar.

Okuma-Yazmaya Hazırlık Çalışmaları :

Çocukların dikkat sürelerini uzatma, verilen yönergeleri anlayarak uygulama, ince kas gelişimini destekleme ve el-göz koordinasyonunu geliştirme amacı ile yumuşak malzemeleri şekillendirme, makas tutma, sınırsız ve sınırlı boyama, doğru kalem tutma, hikaye tamamlama, özgün hikaye oluşturma, sesleri tanıma ve çizgi çalışmalarına yer verilir.

Müzik Etkinlikleri :

Eğitimlerinin ilk dönemlerinde çocuklarımıza evrensel standartlarda çok sesli müziklerin sevdirilmesi, güzel ve kaliteli müzik dinleme alışkanlığının kazandırılması, ileri dönemlerdeki eğitimlerine zemin hazırlaması açısından son derece önemlidir. Ayrıca müzik, çocukların doğadaki sesleri tanımalarını ve ayırt etmelerini sağlar. Doğru nefes alıp verme becerisini kazandırır. Kurumumuzda çeşitli enstrümanlardan yararlanarak gerçekleştirilen çalışmalarda profesyonel müzik öğretmenleri ders vermektedir.

İngilizce Etkinlikleri :

Okul öncesi yabancı dil eğitim programındaki amaç; çocuğa okulda öğretilen sistematik İngiliz dili eğitiminin tam tersi bir şekilde, oyun oynarken (iletişim kurmanın en basit şekilleriyle) dili kullanmayı öğretmektir. Çocuk bu yolla farkında olmadan resimlerle, boyamalarla, şarkılarla ve çeşitli filmlerle İngilizceyi en verimli çağında, en güzel şekilde öğrenmektedir. Kurumumuzda İngilizce dersleri İngiliz öğretmenler tarafından verilmektedir.

Beden Eğitimi Etkinlikleri :

İnsanlar için her yaşta ve her dönemde hayatlarının bir parçası olması gereken spor etkinliklerimiz arasında yer almaktadır. Hazırlık ve Hazırlık öncesi yaş grupları jimnastik  ağırlıklı bir program uygulamaktadırlar. Bunların yanı sıra beden eğitimi öğretmenimiz eşliğinde, büyük  kas gelişimlerini destekleyici çeşitli yarışmalar, çocukların derse olan ilgilerini canlı tutacak hareketli ve devinimli oyunlar oynanmaktadır.

Bahçe Zamanı :

Çocuklar için doğayı tanıma ve inceleme zamanı olduğu gibi bu arada bedensel gelişimin desteklenmesine de olanak sağlar.

Bahçe; çocukların özgürce oynadığı, çeşitli deneyimler yaşayarak korkularını yendiği bir oyun ortamı olarak da kullanılır.

Hava koşullarının uygun olmadığı durumlarda bahçe saati oyuncaklarla donatılmış, çocukların özgürce hareket etmelerine fırsat tanıyan geniş, ferah kapalı oyun alanında (kış bahçesi) gerçekleştirilir.

Bu etkinliklerin uygulanış zamanları, sırası ve süreleri çocukların ilgi, ihtiyaç ve gelişim özelliklerine göre değişebilir.